Da li su nam potrebne "novogodišnje odluke"?


Otkad sam prestala da dočekujem Nove godine u krugu porodice- sa mamom, tatom, babom i dedom, 31. decembar za mene je dan kao i svaki drugi. Nisam previše euforična, ali ni ravnodušna. Jednostavno, ne mislim da je to dan kada imamo više razloga da se radujemo nego bilo kog drugog dana. Zapravo, za mene je radostan svaki dan u kom se probudim zdrava i radoznala, sa voljom da radim na sebi i pišem. Svaki dan u kom imam čemu da se radujem, a uvek uspem da pronađem to nešto. U poslednje vreme, ono što me najviše raduje svakako su susreti sa prijateljima jer imam utisak da neke od njih viđam sve ređe. I da su mnogi od njih, nažalost, sve dalje. Barem u geografskom smislu.


Od prošlog dočeka, nisam sasvim sigurna koliko „novogodišnje odluke“ imaju smisla. Toliko je toga što je nemoguće predvideti koliko god da smo fokusirani i posvećeni ostvarivanju svojih ciljeva. Jedino što MOŽEMO jeste da ODLUČIMO kako ćemo DOŽIVLJAVATI sve ono što nam se događa. Prošle godine postavila sam sebi bezbroj ciljeva za koje u tom trenutku, nisam bila svesna da ih je čak malo nerealno ostvariti sve u jednoj godini. I zašto bi sve moralo da se desi u jednoj godini? Zar ne bi trebalo da imamo želje i snove i u narednoj i onoj sledećoj? Ovu,  sada već godinu na izmaku (prošlo je za tren!) 2018.-tu, dočekala sam u besciljnoj vožnji gradom sa jednim od najboljih prijatelja poželevši sebi u ponoć da u njoj budem SREĆNA. I bez obzira na sve što se dogodilo kako bi me uverilo u suprotno, sa iskrenom verom u to da je uspeh biti srećan, a ne da je sreća biti uspešan. Od sreće sve počinje. A ključ sreće samo je u našim rukama iako ga često tražimo na svim drugim mestima na planeti. I u tom trenutku, pomislila sam: da, sreća je stvar ODLUKE! Jedino što stvarno mogu odlučiti jeste da budem srećna. Jedino što istinski zavisi od mene jeste da li ću biti srećna, tj. kako ću prihvatati ono što mi život donosi. Ključ je samo u mojim rukama! Roditelji i profesori su nas svemu (na)učili, ali uglavnom ne  i tome kako da budemo srećni (u onom pravom smislu-kako da budemo u skladu sa sobom i da verujemo sebi uprkos svim spoljašnjim okolnostima). Dakle- da, postoje neke stvari koje možete (čak je i veoma poželjno) odlučiti!



Odlučite da ćete prihvatati promene koje su zapravo jedina „sigurnost“ u našem životu. Uvek sam bila (priznajem) onaj „dežurni hejter“ kojem je dosta toga smetalo u gradu u kom živi. Onda sam se preselila jednom. Ove godine, drugi put. Ne znam da li ću se seliti na neko četvrto mesto i iz kog razloga, ali ono što sigurno znam jeste da svakako svuda nosim sebe sa sobom. Naučila sam da budem otvorena za ono lepo, a u svakom mestu na svetu stvarno postoji toliko lepote. Pritom, život će se svakako, želele mi to ili ne, uvek postarati da nam donese neku promenu. Nekad ćemo je sami priželjkivati, a ponekad će ona služiti samo tome da nas vrati sebi i pokaže nam da možda ono što najviše želimo u ovom trenutku, nama zapravo nije potrebno. Možda nije za nas. Možda jednostavno nije naš put. Možda baš ne bi trebalo da bude deo našeg ovozemaljskog iskustva. I to je sasvim u redu. Verujte, iako nisam neko ko bezrezervno veruje u sudbinu, dešava se da život ima bolji plan za nas nego što smo mi same za sebe imale. Ali, činile se nama u datom trenutku kao „dobre“ ili „loše“ , promene su nam POTREBNE. I uvek su za nešto dobre.

Odlučite da ćete dati priliku nekim novim ljudima. Naravno, pre svega mislim na prijateljstva, ali i na partnerske odnose. Odlučite da podelite neke vama i njima važne trenutke koje ćete kasnije rado prepričavati. Postarajte se da imate čega da se sećate. Ne dozvolite da vam zbog nekih starih priča koje su se završile, a bile prelepe i ostale u lepom sećanju, ostatak života protekne bez ljubavi. Zaslužujemo ljubav u svakom trenutku, zapamtite to. Svakog minuta, svakog sata, svakog dana, svakog meseca i svake godine! Neko mudriji rekao je da „srećni ljudi nisu oni koji imaju sve najbolje, već oni koji umeju da izvuku najbolje iz svega“. Odlučite da budete takve. To je ono što možemo da odlučimo.

Odlučite da ćete raditi nešto (makar jednu stvar) što vas stvarno ispunjava. Kod mene je takva odluka pala još 2017. i naravno, bila je vezana za to da ću uvek voditi svoj blog, tj.pisati bez obzira na to da li će mi on doneti bilo šta osim čistog zadovoljstva i onog sjaja u oku svaki put kad sednem za tastaturu. I evo, već dugo mi donosi samo čisto i veliko zadovoljstvo i veoma sam srećna. Sreća je, naravno, malčice veća kad u onom sandučetu e-pošte ugledam neko pisamce o tome koliko je neki tekst nekome značio. Na neki način, blog me je „odveo“ i na 11. Serbia Fashion Week, tako da benefita svakako ima. Baš zbog onog sa početka: uspeh je biti srećan. Nemoguće je sakriti RADOST i zadovoljstvo kada nešto radite iz srca. Ako vas nešto ZABAVLJA i vama je VAŽNO, znajte da sigurno radite nešto dobro. Makar to bilo nešto što radite samo u slobodno vreme, iz hobija. Ali: odlučite da vratite sebe sebi. 




Odlučite da ćete naučiti da kažete „NE“. Ovo je odluka koju još ni sama nisam sprovela, ali je odluka za narednu godinu. Zapravo, već za ovaj trenutak. Što više (bilo šta) odlažete, umanjuju se šanse da ćete imati snage da to realizujete. Možda je ovo i najteža životna lekcija. Koliko god da neke ljude volimo, moramo naučiti da postavimo granice i moramo sa ljubavlju krenuti od SEBE. Oslobodite se pojma „moram“. Ne morate biti uvek dostupni za sve. Ne morate baš uvek kada je vama loš dan, činiti sve da ga nekom drugom popravite. Ne morate uvek biti raspoložene za provod. Ne morate uvek imati novca za provod. Ne morate biti savršeno doterane kad vam nije ni do čega. Zaista, ništa ne morate. Morate samo da brinete o sebi. Jer svi imamo samo ovaj život.

Odlučite da ćete skupljati iskustva, a ne stvari. Jer sve je prolaznog karaktera, osim onog osećaja ispunjenosti posle dobro urađenog posla, lepog putovanja, proslave iznenađenja koju napravite svojim prijateljima, večere koju ste sami pripremili...

Jednostavno, odlučite da budete srećne! Shvatite da je samo to u potpunosti do vas samih. Zahvalnost je preduslov da dobijamo vremenom i sve ono što nam u našoj slagalici života nedostaje.  Jedina novogodišnja ( i svakodnevna) odluka koja vam je potrebna jeste da ćete  brinuti o sebi i voleti sebe jer je to preduslov da budete savršene za sve oko sebe!

Коментари

Популарни постови