INTERVJU: JELENA BAŠEVIĆ, AUTORKA BLOGA " SNOVI U KOFERIMA"

Blog "Snovi u koferima" zapravo je oaza ideja jedne kreativne putnice iz Beograda. Nastao pre svega kao blog o putovanjima, vrlo brzo postao je mesto na kom uvek možete potražiti dozu inspiracije i saveta o kreativnom pisanju. Već četiri godine, autorka ovog jedinstvenog bloga, Jelena Bašević živi svoj san pišući o promenama koje joj putovanja donose inspirišući druge da nikada ne odustanu od svog kreativnog puta i da, pre svega, uživaju u procesu stvaranja. Diplomirala je na katedri za Španski jezik i hispanske književnosti na Filološkom fakultetu u Beogradu, a master iz književnih studija završila je u Madridu. Život i studiranje u inostranstvu imali su presudan uticaj na njen kreativni put i razvoj, pa su to teme o kojima takođe voli da piše deleći sa čitaocima svoja iskustva i životne lekcije koje je naučila upravo zahvaljujući putovanjima. Od decembra prošle godine, Jelena uspešno vodi radionicu Kreativno pisanje na internetu namenjenu blogerima, preduzetnicima i ljudima koji se bave digitalnim marketingom i društvenim mrežema. Njenu radionicu do sada je pohađalo preko pedeset polaznika razlitih zanimanja. U razgovoru za In love with Art&Fashion, autorka bloga "Snovi u koferima" govori o svojim najdražim putovanjima, pisanju inspiraciji , otkriva zbog čega su autentičnost i posvećenost najbolji recept za uspeh i preporučuje neke zanimljive blogove. 



Kada si spoznala zaljubljenost u pisanje i kako je nastala ideja za „Snove u koferima“?

Ne mogu da odredim tačno kada se to desilo, ali svakako sam još u osnovnoj školi obožavala da pišem i radovala se pismenim zadacima. U toku studija španskog završila sam kurs kreativnog pisanja kod pisca Zorana Živkovića i tada sam shvatila koliko mi je kreativni proces pisanja privlačniji nego izučavanje jezika i književnosti. Vremenom sam prepoznala da me najviše privlače teme u vezi sa putovanjima. Pre četiri godine nakon putovanju u Grčku imala sam snažnu potebu da prenesem svoje utiske i da počnem redovno da pišem i objavljujem. Tada su nastali "Snovi u koferima".

Diplomirala si na katedri za Španski jezik i hispanske književnosti Filološkog fakulteta u Beogradu, a zatim završila i master studije u Madridu. Po čemu ćeš pamtiti boravak u španskoj prestonici i šta ti iz Madrida najviše nedostaje?

Pamtiću ga po veoma intenzivnom protoku novih ideja, ljudi i pogleda na svet i život. Nedostaju mi prijatelji, naša druženja na tri jezika, kulturna razmena sa ljudima iz raznih krajeva sveta. Oni su sada rasuti po svetu i svesna sam da će biti vrlo teško da se ponovo nađemo na istom mestu. Prijala mi je atmosfera grada, raznolikost kvartova i kulturne ponude, kao i topla klima. Ipak, ono najvažnije i najlepše što mi je doneo boravak u Madridu su nova znanja i prijateljstva. 



Pišeš o putovanjima na veoma specifičan način budući da se pre svega baviš promenama koje ona donose. Šta si novo saznala o sebi, a šta o svetu i drugim ljudima upravo zahvaljujući putovanjima?

Mnogo toga. Za mene su putovanja polje istraživanja i kreativnosti. Ono što mi je posebno značajno, naučila sam da budem samostalna i sama, da budem otvorenija i tolerantnija prema idejama i ljudima, kao i da pronađem inspiraciju u svakoj prilici. Svaka destinacija mi je novo ogledalo i novi lični izazov.

Postoji li neki grad ili mesto, osim Madrida, koje je ostavilo poseban utisak na tebe? Šta bi izdvojila kao najdražu uspomenu sa putovanja?

Uvek dajem prednost ljudima u odnosu na gradove zato su mi najdraže uspomene upravo poznanstva, slučajni razgovori koji se dese usput, dok kupujem suvenire ili naručujem kafu. Baš takvi susreti dešavali su se i u Antverpenu, u Barseloni, Lionu... Volim da započnem razgovor i da pitam kako ljudi žive, šta ih muči, koje su prednosti i mane života u tim gradovima i zemljama. Poseban utisak uvek ostavljaju mala mesta, gde se može upoznati život lokalnih ljudi.



Na svom blogu pažnju si posvetila i putovanjima po Srbiji ukazavši da postoji mnogo toga što možda još uvek nismo videli i o čemu štošta ne znamo iako nam je na dohvat ruke. Svoje čitaoce želela si da bliže upoznaš i sa svojim rodnim gradom i prošle godine, baš u aprilu, nastalo je zanimljivo „Aprilsko putovanje kroz Vračar“ koje je izazvalo zaista veoma pozitivne reakcije. Kako si došla na ovu ideju i da li imaš neke slične planove za ubuduće?

Po povratku iz Madrida sam „učila“ da volim svoju zemlju i svoj grad. Jer ako ne znamo da živimo ovde i sada, uvek ćemo misliti da je tamo negde lepše i da možemo biti srećni na drugom mestu. Odatle i projekat o Beogradu. Volela bih da se nastavi ovog proleća jer verujem da doprinosi da upoznamo prestonicu kroz istorijske i lične priče koje sam prenosila. Sve više uživam u Beogradu i u otkrivanju njegove istorije. Praktično sve ono što mi putovanja donose trudim se da prenesem i na svoj grad.

Kada si i kako došla na ideju da napraviš radionicu kreativnog pisanja na internetu?

Radionica je nastala kao rezultat mog desetogodišnjeg iskustva u kreativnom pisanju, četiri godine pisanja na blogu i pristustva na društvenim mrežama. Ideja o radionici postoji već dugo, ali je u jednom momentu sazrela i stekli su se uslovi da je realizujem. Ostavila sam posao, posvetila se blogu i postepeno se spremala za novi korak ka ostvarenju svojih snova iz kofera.



Koji savet bi dala ljudima koji razmišljaju o tome da kreiraju blog ili da svoj hobi pretvore u posao u kome će svakodnevno beskrajno uživati?

Potrebno je da budu istrajni, posvećeni i autentični. Ništa se ne dešava preko noći. Blogovanje je složen kreativni posao koji zahteva stalno usavršavanje. Potrebno je da budete prepoznatljivi, da nađete i sačuvate svoj ugao posmatranja. To znači da zadržite svoja interesovanja, ali da tražite formu koja će i publici biti zanimljiva. 

Vremenom si širila dijapazon interesovanja, pa su „Snovi u koferima“ sada blog koji se, osim putovanjima, bavi i kreativnim pisanjem i svim segmentima kreativnosti. U čemu pronalaziš inspiraciju?

Imam običaj da kažem da je inspiracija precenjena. Svi bi da inspirišu i da budu inspirisani. Razvojni put u kreativnom smislu je posledica otvorenosti. To se odnosi i na sadržaje o kojima pišemo. Počela sam od putovanja, ali moja perspektiva je takva da putovanja uvek prati neko saznanje važno za moj lični razvoj pa to pokušavam da prenesem i kroz tekstove o promenama kroz koje sam prošla. Inspirišu me jednostavne stvari. Ono što se usput pomene u nekom razgovoru može postati okidač za neku novu temu ili novi tekst na blogu. Inspiracija dolazi kada slušate, a ne kada pričate.



Ove godine obeležavaš četiri godine od kako postoji blog i od kako uživaš u svom putovanju sa snovima u koferima. Kada se osvrneš na početak, da li bi nešto promenila? Šta je najlepše što ti je blog doneo tokom prethodnih godina?

Mislim da ne bih. Svaki korak bio je u skladu sa trenutkom, i sa mojim tadašnjim mogućnostima. Pisanje mi je pomoglo da bolje upoznam sebe, odnosno da u toku pisanja teksta ponovo prođem kroz neka važna iskustva. Lepe stvari koje mi je blogovanje donelo odnosi se na poznanstva i razmenu perspektiva sa drugim kreativcima i putnicima. 

Koje domaće i strane blogove bi rado preporučila čitaocima bloga In love with Art&Fashion?

Od stranih blogera najviše pratim španske. Pošto se tvoj blog bavi modom, navela bih špansku modnu blogerku Silviju: My peep toes, koja je spojila modu, putovanja i fitnes. Zatim sjajan španski par koji ima blog o putovanjima: Viviendo de viaje. Takođe bih pomenula Ivanu Gložić iz Hrvatske koja piše blog Naranča, i priprema sjajan newsletter, kao blog o ličnom i profesionalanom razvoju To sam ja



Коментари

Популарни постови