Njeno Veličanstvo- ZAHVALNOST

Koliko često razmišljate o tome šta sve imate u životu? I da li vam se, zapravo, čini da mnogo više mislimo o onome što nam nedostaje nego o svemu onome što smo ( često i bez ikakve posebne zasluge) dobili? Verovatno je i vaš odgovor na poslednje pitanje potvrdan. Meni se nekako čini da je to sasvim normalno budući da smo najviše fokusirani na ostvarenje svojih ciljeva, uvek postoji nešto novo čemu težimo i što bismo želeli da ostvarimo, pa se negde "izgubi" vreme da se osvrnemo na trenutak i pogledamo šta je ono što već imamo.

Nisam neko ko previše analizira prošlost i uvek duboko verujem u to da me u budućnosti očekuju mnogo lepši trenuci i mnogo bolje stvari. No, bez obzira i na prošlost i na budućnost, ponekad bi možda trebalo zastati, pogledati u sebe, pogledati u SADA. Sigurno svako od nas već sada ima barem nekoliko dobrih stvari na kojima bi trebalo da bude zahvalan, barem nekoliko uspeha na koje je istinski ponosan, barem nekoliko grešaka iz kojih je izvukao pouku...

Sa činjenicom da nikada nećemo imati apsolutno SVE u životu bolje je pomiriti se na vreme. To nikako ne znači da bi trebalo da prestanemo da radimo na sebi, trudimo se, verujemo i sanjamo. Naprotiv. To nam daje dodatnu motivaciju. Ako bismo prestali da želimo, prestali bismo da istinski živimo svoj život. Ali, primetila sam nešto : što smo više od srca ZAHVALNI na stvarima koje su već tu, koje su nam "date", to više uspeha imamo u ostvarivanju novih ciljeva.



Jedne večeri, u periodu kada sam pripremala prve tekstove za blog i radila prva fotografisanja, dugo nisam mogla da zaspim, ali više od nekog prijatnog uzbuđenja nego od umora. Tada sam počela da razmišljam o tome koliko sam zapravo srećna. Setila sam se i trenutka kada sam odlučila da ću uvek imati svoj blog čime god se bavila u životu jer je pisanje nešto bez čega ne bih mogla da živim. Pomislila sam kakav je to blagoslov i koliko je samo božanstven osećaj kada radiš nešto što voliš, kada dobijaš podršku i ohrabrenje i ulivaš nadu ljudima. Kada imaš razlog da se svakog jutra probudiš sa osmehom. Koliko je samo ohrabrujuće kada pri tom imaš podršku svoje porodice i onih ljudi do čijeg mišljenja ti je posebno stalo. I koliko si zapravo slobodan kada imaš mogućnost da praviš sopstvene izbore u svim sferama života.

Milion puta smo svi to čuli, ali ako se osvrnemo oko sebe, videćemo da je zaista istina:  toliko toga nam je podareno, a da se mi za to ni na koji način nismo angažovali: zdravlje, mogućnost da vidimo, čujemo, osećamo, upijamo život svim svojim čulima, mogućnost da volimo i budemo voljeni, donosimo odluke o svom životu, pokazujemo dragim ljudima koliko nam znače, pružamo i primamo podršku... Opet kliše, ali-život je zaista sasvim dovoljan razlog da se radujemo, slavimo i budemo zahvalni! Nažalost, često nismo svesni toga. Skloni smo da neprestano tražimo mane i nedostatke, kod sebe, kod drugih i u svom životu. A to je potpuno pogrešno jer uvek postoji bar nešto dobro. Toliko je toga što nemam, ali, sa druge strane, ima toliko predivnih stvari koje sam dobila, a da to gotovo nikako nisam zaslužila već mi je jednostavno dodeljeno. Takođe, za mnogo toga sam se izborila svojim radom, što je opet, sjajan osećaj... Neprocenjiv. I da, napravila sam nekoliko pogrešnih odluka, ali odluka koje su iz nekog razloga morale da se dogode. Odluka i grešaka koje su se pretvorile u iskustva koja su mi danas dragocena i na kojima sam beskrajno zahvalna.

Zato, ako ste u ovom trenutku usamljeni, ako mislite da vam "baš ništa ne ide od ruke" ( oh, milion puta sam na taj način razmišljala), ako verujete da je sve usmereno protiv vas, probajte da zastanete, zažmurite i fokusirate se na sve ono što već imate, na sve ono što je tu, pored vas, a što mislite da se podrazumeva. I znajte, ne podrazumeva se. Mnogi nemaju delić toga. Možda trenutno nemate dovoljno novca da sebi obezbedite život kakav želite, ali imate zdravlje i mogućnost da razmišljate o svim opcijama i pravite neke izbore. Setite se da je kod nekih situacija obrnuta ( Neki imaju još samo neko vreme na ovoj planeti da sebi i svojim najdražima ulepšaju život). Možda trenutno nemate svoj posao iz snova, ali ste okruženi ljudima koji veruju u vas i koji su tu da vas podrže na putu kojim koračate. Setite se da su neki na svom putu sasvim sami. Možda niste kraj voljene osobe, ali toliko je ljudi koji su iz određenih razloga pored onih koje zapravo ne vole. Niko od nas nema sve ono što bi želeo da ima. Ne postoji idealan život, ali postoji život koji vi možete učiniti sebi savršenim u svoj njegovoj nesavršenosti! Suština je da barem, s vremena na vreme, u sebi kažete jedno iskreno- HVALA! Na svemu što imate, na svakom iskustvu, na svakom inspirativnom razgovoru, na svakom prijateljstvu, na svakom svom talentu , na ljubavi koju ste u mogućnosti da pružate i dobijate! 

Коментари

Популарни постови